Lördag kväll!

Lördag kväll slutade med att jag och robbie stanade hemma med Moa och hyrde film!




vi valde varsin film och Robbie valde The boy in the striped pajamas..
Jag hade förväntat mig en tråkig och långvarig film, men istället så dras jag med i filmen på en gång!

Den handlar ome n familj som vars fader är högt uppsatt inom hitler jugend och måste flytta från berlin ut på landet!
Familjen förstår inte från början varför!
Den lilla pojken Bruno tycker att det är jätte tråkigt utan nya vänner och att han aldrig får gå utanför murarna!
En dag så rymmer han och träffas shmuel, en jämn gammal kille fast han sitter bakom stängsel!

Den här filmen var så gripande, jag satt och grät mig igenom hela filmen!
Vi kan aldrig förstå hur de var under den tiden för judarna, men jag tycker att filmen visar mycket!


Se denna den är jättebra!

Love/ R

Kommentarer
Postat av: Dorothea

de låter som en riktigt bra titel, jag ska försöka se den, den verkar bra :)

2009-08-04 @ 16:05:50
URL: http://sammansattaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0