Sko dags!!!!!

Nu är de vår dags att plocka fram alla snygga skor, eller köpa nya inför våren=)

Men för att hålla skorna fräscha lite längra så ska man sköta om dem bra( vilket jag inte gör)
Jag är en av dem som älskar att köpa nya skor så jag går gärna ut dem, men de blir ju faktiskt lite oekonomiskt efter ett tag!

Var inne på Scoretts hemsida som hade tips, alla tips var självklara men ändå sånt som man kanske inte brukar göra=)

1. Gör rent och putsa skorna med skokräm eller polish då och då.
2. Torka alltid skorna i rumstemeratur, fyll dem med papper om dem är väligt blöta.
3. Smörj in alla skinnskor med läderfett.
4. Använd impregneringsspray på skor av andra material än skinn
5. Var noga med att använda speciella produkter till mocka och nubucksskor.
6. Använd skohorn och skoblock.
7. Låt skorna vila, byt helst varje dagså håller sig skorna fräschare betydligt längre.
8. Känns skorna förstora lägg i lädersulor.
9.Får du ont av att gå i högklackat lägg i en sula framme i tån.





Gå skönt nu mina vänner =)=) PUSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0