Hur gör man saker enkelt?

Alla gör vi saker, saker som vi gillar, saker som vi står för, saker som vi ångrar, saker som vi inte förstår, saker som gör oss glada, saker som gör oss ledsna, saker som förändrar, saker som betyder, saker som vi inte borde, saker som vi känner för, sake som vi hatar, saker som vi älskar.

Ibland vet man inte varför man gör saker, säger saker, tänker saker. Hur ska man lära sig att tass med saker? Saker som man tror ska vara lätt som man tror att man ska klara av? Hur vet man innan vad man klarar och vad man inte klarar om man inte provar? Hur vet man vad som är rätt och fel om man inte provar?

Jag provar, jag gör rätt, jag gör fel. Är det en styrka att våga prova? Ska man våga mer? Ska man våga mindre?

Det som är lätt för någon annan kan va så svårt för en själv. Hur kan det vara så lätt, så lätt för någon annan men påverka en själv så mycket. Är det bara jag som är konstig, är det jag som tänker konstigt. Är det jag som inte klarar av?



Jag tror inte på att ångra. Absolut kan man göra saker som man ångrar, men vad finns det för mening med att gå runt och ångra? Allt som händer, allt man gör, bra som dåligt har en betydelse. Vad det betyder ser man inte alltid, inte alltid på en gång. Men man kommer att se, allt har en mening. Vad är meningen just nu? Vad är meningen med det som är och händer just nu? Det får vi se lite längre fram.

Hoppas ni haft en wonderful helg allesammans <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0