Varför använder vi tvärtomspråket?

Varför använder vi tvärtomspråket? Min uppfattning är att det är mest vi tjejer som använder oss utav det. Men varför? Tror vi att killarna ska förstå vad vi menar när vi säger en sak men vill en annan?
Gör vi inte saker lite mer komplicerat när vi håller på än vad det redan är? Förstår vi ens vad vi vill med det hela när vi gör så?

Tex.
Jag har en kompis som träffade en kille under en kort period. Sen sa hon att hon aldrig mer ville höra ifrån honom. Menade hon det? Klart hon inte gjorde. Det ända hon ville var ju att få ett sms, ett samtal att höra något från honom. Så varför sa hon då att hon inte ville? Var det så att hon ville veta vad hon betyde för honom och hoppas på att han hörde av sig iaf? Var det så att hon ville vara svår?  Var det så att hon trodde att hon gjorde det ända rätta?
Han hörde aldrig av sig, och det går att tolka på flera sätt. Antingen var han faktiskt inte ett dugg intresserad av henne, eller så accepterar han faktiskt det hon sa. Det kommer vi aldrig få veta varför, men jag vet att hon ångrade sig.

Hur många utav er har någon gång använt er utav "tvärtomspråket"?

Jag har gjort det och jag slår nästan vad om att du också gjort det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0